על הספר

הספר "הבית של סבתא בת שבע" מספר על חיי חבורת ילדים שגרה באיזור רח' טשרניחובסקי בת"א של שנות ה-30.
הספר מתאר את חייהם בסדרת סיפורים קצרים רווי הומור ושזורים זה בזה.
הספר מיועד להורינו שחיו בתקופה זו בא"י ולאו דוקא בת"א.
הספר מיועד למי שחווה ילדות בישראל בעידן הטרום טלוויזיה ומחשב.
הספר מיועד לילדים של היום שלא כל כך מכירים את הווי השכונה.
ובמילים אחרות: הספר מתאים לכולם, בני כל הגילאים והמינים.


יום רביעי, 15 באוקטובר 2008

אריה נוראי בסמטה אלמונית


המשך המסע במורד המלך ג'ורג' עבר ליד "סמטא אלמונית", הידועה בשל פסל האריה הגדול, העשוי אבן, וניצב בירכתיה. מדי פעם היינו מגיחים מן השכונה שלנו אל האריה, בוהים בו בהתפעלות, רוצים לעלות ולרכב עליו ולא מעיזים . רק חיים הגדול העז פעם אחת לעמוד על-יד האריה, לחבק אותו ולהצטלם. אולם זו לא הייתה רבותא, כיון שאבא שלו היה במקום ושמר עליו …

כשעקרו הוריו של חיים השמן מן השכונה ועברו לגור בבית הסמוך לאריה, באנו לבקר אותו. עמדנו נפעמים אל מול האריה וחיים השמן סיפר לנו איך הוא לא פוחד ומכניס בכל יום את היד ללוע האריה. לפעמים אפילו פעמיים ביום. אף לא אחד מאתנו העז ולו פעם אחת להכניס את היד ללוע האריה. אפילו לא צביקה הגדול... והנה הוא, חיים השמן, הולך להכניס לשם את היד.

-"אולי הוא לא מפחד כי הוא גר ליד האריה והלה כבר מכיר אותו?", לחש עמוס.

כך עמדנו כולנו סביב האריה וחיים השמן עלה על בסיס הפסל והכניס את ידו ללוע האריה, בעוד עינינו, הילדים, קרועות לרווחה ופינו פעור בהשתאות.
אולם חיוך הניצחון שעל פני חיים השמן הפך מייד להבעת בעתה. בקול זעקה נוראית משך פתאום את ידו מלוע האריה, ועל היד התרוצצו המון ז'וקים (מקקים) שחורים וגדולים.
אנחנו, הילדים, שחששנו מפני האריה וממילא היינו דרוכים שמא דבר נורא עלול לקרות, ברחנו מייד בזעקות לעבר קינג ג'ורג', אל מעבר לסורגי שער הברזל של הסמטא. הסתכלנו בבעתה לעבר האריה, בעוד חיים השמן ניצב וזועק לאמו, כשהמקקים מתרוצצים על ידיו ועל פניו ובמכנסיו הולכת ומתפשטת הרטיבות.

שנים רבות חלפו מאז. אולם אף כיום, בבואי לבקר את האריה שבסמטא, אני מציץ ראשית לכל בדאגה לפיו מחשש לז'וקים.

אין תגובות: